Предницата напомня за тази на първата генерация на суперколата, но всичко е с "по-остър" и агресивен вид. Такива са радиаторната решетка, въздухозаборниците и фаровете, които могат да бъдат оборудвани с лазерни светлини.

Вижте снимки >>

По-начупените линии отстрани придават по-динамичен външен вид на автомобила, налице е и масивен и оцветен в различен цвят страничен въздухозаборник.

Задницата също е с доста мускулест вид, като стоповете са с LED светлини, вграден е прибиращ се автоматично спойлер, а между двата трапецовидни ауспуха е разположен голям дифузьор.

Върховата R8 Plus версия е със стандартен неприбиращ се карбонов спойлер, тази версия е окомплектована и с 20-цолови лети джанти, докато базовият вариант идва с 19-цолови.

Като завършек, задното стъкло осигурява прекрасна панорама към "огненото сърце" на новото Audi R8.

Двигателят на колата е 5.2-литров атмосферен V10 FSI. Базовият вариант на агрегата има мощност от 540 к.с. и 540 Нм въртящ момент, а във версията V10 Plus е с 610 к.с. и 560 Нм.

Входящата версия ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.5 секунди и има максимална скорост от 320 км/ч, а по-мощната разновидност на колата ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.2 секунди и е с максимална скорост от 330 км/ч.

От Audi са успели да запазят средният разход в границите на разумното, като той е съответно 11.8 литра на 100 километра за базовия модел и 12.4 литра на 100 км за върховия.

Новото Audi R8 идва с обновена 7-степенна S tronic автоматична трансмисия с два съединителя, която разполага с три автоматични режима и възможност за ръчна смяна на предавките.

Системата за задвижване на всички колела - quattro изпраща до 100% от въртящия момент към задните колела, но при нужда многодисковият съединител може го преразпредели към предните гуми - отново до 100%.

Суперколата на Audi има и заден диференциал с механична блокировка.

Второто поколение на R8 е изградено от леки и здрави материали като стомана, алуминий и карбон и тежи 1555 кг. Версията R8 Plus е дори по-лека, като тежестта ѝ е само 1454 кг.

Интериорът на новото Audi R8 следва философията на компанията за "безбутонно бъдеще", а на мястото на механичния инструментален клъстер е разположено 12.3-инчово дигитално табло. Тапицерията на салона предлага избор от премиум кожи. Купувачите на спортния автомобил могат да оборудват своята машина и с 500-ватова аудио система на Bang & Olufsen.


R8 e-tron

Audi R8 ще има и електрическа e-tron версия, която се задвижва от два електромотора с обща мощност от 462 к.с. и 920 Нм въртящ момент. Капацитетът на батериите е 92 кВтч, като с едно зареждане колата може да измине 450 км. Ускорение от 0 до 100 км/ч става за 3.9 секунди, а максималната скорост може да бъде ограничена или на 210, или на 250 км/ч.

Благодарение на системата CCS пълното зареждане на e-tron версията ще отнема по-малко 2 часа.

Новото Audi R8 ще направи публичния си дебют на автошоуто в Женева, а на пазарите - през това лято.

Цените започват от 165 000 евро за стандартния модел и от 187 400 евро за върховата R8 Plus версия. Цената на електрическия e-tron модел все още не е разкрита.