ВИДЕО >>



Екстериор

Последните модели на Lexus впечатляват със стилния си дизайн и NX не прави изключение – компактният SUV е мигновено разпознаваем и изглежда наистина невероятно. Със съзряването си марката се превръща от тих производител на луксозни автомобили в компания, която предлага коли със смел и завладяващ дизайн.

NX респектира с агресивна визия, като ъгловатият дизайн е насочен към нови клиенти, които живеят в градовете и имат активен начин на живот. Това определено е един от онези автомобили, в които повечето хора не биха имали против да бъдат забелязани.

Сред акцентите в екстериора са скосената линия на покрива, раздутите арки на калниците и, разбира се, запазената марка на Lexus – вретеновидната решетка тип „пясъчен часовник“.


Задвижване

Тестовият автомобил е Lexus NX 300h в F Sport изпълнение - пълен хибрид, под чийто капак се крие 2,5-литров четирицилиндров бензинов двигател, който работи в комбинация с два електромотора във версията със задвижване на всички колела, като задният мост се задвижва изцяло от електричество. Общата мощност е 197 к.с. с максимален въртящ момент от 210 Нм, което е напълно достатъчно за кола с подобен размер.

Японците обещават среден разход на гориво от малко над 5 литра на 100 километра – NX е по-икономичен от повечето компактни автомобили на пазара. В реални условия можете да очаквате с около 2 литра отгоре.

При потегляне електромоторите самостоятелно задвижват NX 300h до скорости от 65 км/ч, като електроенергията се осигурява от хибридната батерия. В този момент автомобилът е абсолютно безшумен, не използва гориво и не отделя вредни емисии.

При шофиране със скорост над 65 км/ч бензиновият двигател, работещ по цикъла на Аткинсън, се включва в задвижването, а в същото време електромоторите продължават да подпомагат движението на автомобила.

Lexus NX 300h се управлява изключително приятно – двигателят е толкова тих, че можете да се за зачудите дали изобщо работи, а безстепенната автоматична трансмисия е отлична.

Въпреки че е оборудван с 18-цолови F Sport джанти, кросоувърът вози гладко, за което допринасят и седалките - много са удобни, буквално обгръщат тялото и осигуряват отлична странична опора в завои.

Окачването на NX е проектирано с фокус върху впечатляващо поведение в завои и стабилност на управлението, съчетани с висок комфорт на пътя. Версията F Sport e с новоразработени амортисьори с адаптивно окачване с нормален и спортен режим на работа.

Чрез въртящ се контролер могат да бъдат избрани 3 режима на шофиране – ЕКО, Нормален и Спорт, които променят настройките на реакциите на педала на газта и трансмисията.

Автомобилът ускорява от 0 до 100 км/ч за 9,2 секунди. Максималната скорост е 180 км/ч.

В тежък трафик бихте могли да превключите и на изцяло електрически режим, за да се придвижвате при нулев разход на гориво и без отделяне на вредни емисии.

Минималният пътен просвет на кросоувъра е 18.5 см, което е достатъчно за преодоляване на типичните препятствия в градски условия и не само - NX е готов за преходи извън асфалтираните пътища.


Интериор

Интериорът на NX 300h F Sport е по-скоро като на спортен автомобил. Той предлага всичко, което можем да очакваме от премиум марка като Lexus – отличен комфорт, модерен стил и разнообразие от различни функции. Типичната за подобни модели функционалност е съчетана с материали и повърхности, които предоставят луксозно усещане.

Инфотейнмънт системата не е със сензорен екран – управлява се посредством тъч пад, който от Lexus наричат Remote Touch Interface. Това определено изглежда модерно, но отнема известно време докато свикнете с него.

В салона прави впечатление друга иновация – в подлакътника е интегрирана система за безжично зареждане на електронни устройства. А в случай, че смартфонът ви не поддържа тази функция или просто искате да зареждате повече от едно устройство – добавени са и два USB порта.

NX е добре екипиран и разполага навигация, Bluetooth, автоматичен контрол на климата и др.

Получавате и екстри, които да ви напомнят, че не карате какъв да е автомобил, а Lexus – такива са, например, осветените дръжки на вратите, електрическото отваряне на багажника и отопляемите предни седалки.

Сред асистиращите системи присъстват предупреждение за напускане на избраната лента на движение, система за следене на мъртвата точка на огледалата, темпомат, предупреждение при маневриране на заден ход за приближаващ се обект и др.

Отзад е доста просторно – мястото е почти колкото в по-големия RX. Седалките са делими в съотношение 60:40 и отново предлагат завидно удобство.

Багажникът е достатъчно голям и може да побере до 475 литра багаж (555 литра без резервна гума), а при спуснати седалки – 1520 литра. Налице е и допълнително отделение под пода на багажника.


Накратко

Lexus NX е сериозно предложение, което ще разтърси сегмента на компактните кросоувъри. Луксозният SUV предлага добра динамика, икономичен е и е екипиран с много функции. Освен това автомобилът разполага с много атрактивен дизайн и наистина приковава погледите на минувачите. NX изглежда обречен на пазарен успех.

Тестовият NX 300h AWD F Sport Premium в България се предлага за 107 900 лв. (с ДДС), а базовият хибриден модел с предно задвижване е с цена от 79 950 лв. Толкова струва и другата версия на NX - 200t, която разчита само на бензинов двигател с 238 к.с. - първият бензинов турбомотор на Lexus.

Вижте снимки >>