Японската автомобилостроителна компания ще направи това, за да стимулира развитието на пазара за коли, използващи тази технология, предаде ДПА, цитирана от БТА.

Toyota вече продава първите коли с водородни клетки серийно производство - Toyota Mirai.

Компанията има 170 патента за станции за зареждане на водородни горивни клетки, които ще бъдат достъпни безплатно и без ограничения поне до 2020 година.

Вижте снимки на Toyota Mirai от изложението CES >>

Докато на изложението за потребителска електроника в Лас Вегас други автомобилостроители представят самоуправляващи се автомобили и коли, свързани в мрежа, Toyota се насочи изключително към автомобилите с водородни клетки.

Компанията очаква през 2015 година да произведе едва около 700 подобни машини, но се надява до десетилетието след 2020 година броят им да бъде десетки хиляди.

Японският автомобилостроител работи по технологията на водородните горивни клетки от около 20 години, поемайки големи разходи за инвестиции.

Голяма част от бранша обаче гледа скептично на производството на електроенергия от водород, при което се отделя единствено безвредна водна пара.

Това не е е единственият случай, при който компания дава достъп до патентите си, за да стимулира растежа на определен пазар.

Подобна тактика следва и Tesla, като компанията реши да предостави безвъзмездно патентите си на всеки, който желае да се възползва от тях.