Първата българска суперкола вече е факт (снимки)
След пет години на непрестанен труд и много разработки първият български супер автомобил е вече факт.
Колата носи "греховното" название Sin и е дело на известния автомобилен състезател от Русе Росен Даскалов.
Вижте снимки >>
Дизайнът и всички части на суперавтомобила са изработени в България, а самото сглобяване и легализиране на колата са направени във Великобритания.
Плановете на Росен Даскалов са мащабни, като вече са създадени прототипи на серийната и състезателната версия на колата.
Планирано е производството на 10 коли месечно.
Каросерията е от карбонови и композитни материали, а машината и калъпите, в които се създават елементите, също са създадени от екипа на Даскалов.
Теглото на българската супер кола е едва 1150 кг.
Двигателят е взет от Chevrolet и е 6.2-литров V8 с мощност 450 к.с. и 430 Нм въртящ момент.
Ускорението от 0 до 100 км/ч става само за 3.5 секунди, а максималната скорост е около 300 км/ч.
Състезателният вариант е с доста по-мощен 7.0-литров двигател, който също е на Chevrolet и е с мощност от 610 к.с.
Именно с него от следващата година в европейския шампионат на SRO GT4 ще се пусне български отбор със Sin.
Възможностите на автомобила бяха демонстрирани на самолетната писта "Лесново" край София.
Цената на българския суперавтомобил Sin е едва 60 000 паунда, като британските специализирани медии определиха колата, като "първият суперавтомобил, който струва по-малко от една къща".
източник: Speed-press
Вижте снимки >>
Дизайнът и всички части на суперавтомобила са изработени в България, а самото сглобяване и легализиране на колата са направени във Великобритания.
Плановете на Росен Даскалов са мащабни, като вече са създадени прототипи на серийната и състезателната версия на колата.
Планирано е производството на 10 коли месечно.
Каросерията е от карбонови и композитни материали, а машината и калъпите, в които се създават елементите, също са създадени от екипа на Даскалов.
Теглото на българската супер кола е едва 1150 кг.
Двигателят е взет от Chevrolet и е 6.2-литров V8 с мощност 450 к.с. и 430 Нм въртящ момент.
Ускорението от 0 до 100 км/ч става само за 3.5 секунди, а максималната скорост е около 300 км/ч.
Състезателният вариант е с доста по-мощен 7.0-литров двигател, който също е на Chevrolet и е с мощност от 610 к.с.
Именно с него от следващата година в европейския шампионат на SRO GT4 ще се пусне български отбор със Sin.
Възможностите на автомобила бяха демонстрирани на самолетната писта "Лесново" край София.
Цената на българския суперавтомобил Sin е едва 60 000 паунда, като британските специализирани медии определиха колата, като "първият суперавтомобил, който струва по-малко от една къща".
източник: Speed-press