Водородното комби изглежда напълно идентично с Golf Variant.

Автомобилът е разработен в технологичния център на Volkswagen, а концепцията на горивната клетка е със задвижваща мощност от 100 кВт или 134 к.с.

Golf Variant HyMotion може да ускорява от 0 до 100 км/ч за 10.0 секунди.

Вижте снимки >>

Volkswagen са разработили и литиево-йонна батерия с високо напрежение, кояето възстановява кинетичната нергия при спиране - чрез рекуперация.

Това подпомага горивната клетка в стартовата фаза и дава динамична тяга за максимално ускорение.

Горивната клетка и батерията задвижват адаптираните електромотори взети от електрическия е-Golf.

Структурната основа за този новаторски автомобил е разработена от Volkswagen Group и се използва новата модулната платформа MQB.

В тази си конфигурация водородния модел може да изминава 499 км с едно зареждане, като напълването на резервоара "до горе" би отнело около 3 минути.

Вижте видео >>

Немският концерн извършва тестове и на друг свой водородно задвижван автомобил - Passat HyMotion, който бива тестван по пътищата на щата Калифорния, САЩ.

Въпреки това от Volkswagen разкриват, че водородната концепция няма да достигне до пазара скоро, тъй като все още не е създадена необходимата водородна инфраструктура.

Водороден автомобил от VW ще видим едва след като бъде изградена широка мрежа от водородни станции.

Според немската компания е необходимо да се обърне внимание и на самото производство на водород.

От Volkswagen смятат, че водородът има смисъл като източник на задвижваща енергия, само ако първичната енергия използвана за продукцията идва от възобновяеми енергийни източници.

От друга страна подобна инфраструктура е започнала да се изгражда в Япония и САЩ, а от Toyota вече пуснаха сериен автомобил на водород. Audi и Honda също започнаха да се подготвят за водородното бъдеще на автомобилната индустрия.