Това сочат данните от проучване на консултантската компания McKinsey, предаде ДПА, цитирана от БТА.

Прогнозите са, че колите с интернет ще се увеличават с 30 процента годишно, като до 2020 година всеки пети автомобил ще бъде свързан със световната мрежа, се посочва в проучването. Това е шесткратно увеличение на компонентите и комуникационните услуги - от 30 милиарда евро (38 милиарда ) сега до 170 милиарда евро (215 милиарда долара), създавайки обещаваща възможност за бъдещи печалби и разграничаване на отделните марки.

Шофирането е преобразено от новите услуги като интернет радио, смартфон възможности, информационни и развлекателни услуги, приложения в помощ на шофьора и туристическа информация, всичко в колата, посочват експерти.

Промените представляват значителни предизвикателства за автомобилопроизводителите, които ще се окажат в конкуренция с големите интернет компании като Google, предупреждават авторите на проучването.

Потребителите ще търсят приложения, които ще правят шофирането по-удобно.

Проучването сочи, че 13 процента от германците, които искат да си купят нов автомобил, няма въобще да обмислят вариант на коли без интернет връзка. 35 процента са готови да разкрият лични и автомобилни данни, за да получат отстъпка за застраховката си.