General Motors ще насочи вниманието си върху клиентите и ще избегне нова трагедия, като 13-те смъртоносни катастрофи с нейни автомобили, предизвикали масовото изтегляне от пазара на дефекти модели, предадоха световните агенции, цитирани от БТА.
"General Motors сега преминава от културата на цената и печалбата към културата на клиентите", увери Бара.
Тя подчерта, че тази промяна ще означава насочване на вниманието върху безопасността, сигурността и качеството.
Бара беше изслушвана два часа и 45 минути от конгресмени, решени да разберат защо компанията е продавала над 10 години милиони автомобили, оборудвани с дефектна част. Точно на този въпрос Бара не даде отговор въпреки хапливия тон на депутатите. Тя подчерта, че отговор на въпроса ще даде вътрешното разследване на компанията.
Конгресменът Грегъри Харпър обаче каза, че само 90 цента е щяла да струва подмяната на дефектната част. Той подчерта, че тази оценка е направена от инженер на General Motors и тогава Бара изглеждаше наистина смутена. В залата, в която Мери Бара беше изслушвана, присъстваха семействата на жертвите.
Бара беше запитана за евентуални компенсации. Тя обяви, че е наела Кенет Фейнбърг, виден юридически експерт, който ще помогне на компанията да оцени какъв отговор тя да даде на семействата на жертвите. Адвокатът управляваше фонда за обезщетение от 20 милиарда долара, създаден от Бритиш петролиъм за жертвите на замърсяването в Мексиканския залив през 2010 г. след потъване на петролна платформа.
Между средата на февруари и края на март General Motors изтегли от пазара 2,6 милиона автомобила от моделите Шевролет Кобалт, Понтиак 5, Сатурн Ион, Скай и Солстис, произведени между 2003 г. и 2011 г., заради дефект в системата на запалване, попречил на разтварянето на въздушните възглавници в случай на катастрофа. Този дефект беше свързан с тридесетина катастрофи, които предизвикаха смъртта на 13 души, според данни на компанията.
Така тя сега е разследвана едновременно от министерството на правосъдието, от автомобилната администрация и от Конгреса.
От януари компанията изтегли 4 милиона автомобила от други модели заради други технически проблеми.