Въпреки това продажбите остават на исторически минимум, обяви днес Асоциацията на европейските автомобилопроизводители (ACEA), цитирана от Франс прес и БТА.
През февруари са били продадени 861 058 автомобила в 27-те страни от ЕС (без Малта), сочат данните на АСЕА. Тази цифра отговаря на "второто най-ниско равнище, отчитано за един месец, от февруари 2003 година" и откакто се събират данни за разширения Съюз, се уточнява в комюникето на АСЕА.
Сред основните пазари само Франция бележи спад с 1,4 на сто. Новите регистрация във Великобритания, тъкмо обратното, са нараснали с 3 на сто, в Германия увеличението им е с 4,3 на сто, с 8,6 на сто в Италия и с цели 18,7 на сто в Испания.
Продажбите на различните автомобилни компании също са разнопосочни. Европейският лидер Volkswagen отчита растеж от 8 на сто. Американските General Motors и Ford също са имали добри резултати през февруари с увеличение съответно от 12,6 на сто и 12,2 на сто.
Френската група Renault бележи скок на продажбите си с 11,7 на сто благодарение на нискобюджетната си марка Dacia, докато PSA Peugeot Citroеn пострада от лошото представяне на марката си с нарастване само с 3,6 на сто.
Продажбите на японската Toyota са се увеличили с 16,2 на сто за една година.
За първите два месеца на годината регистрациите на нови коли в ЕС отбелязали растеж с 6,6 на сто до 1,8 милиона.