Те имат готовност бързо да преосмислят стратегиите си, тъй като опасността от санкции е надвиснала над страната, заради намесата й в Украйна, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА.
Русия бе ключов пазар за засегнатите от рецесия европейски производители, които се стремяха към увеличение на продажбите и намиране на партньори за печеливши съвместни компании. Появи се обаче нова несигурност, заради нарасналото напрежение между Русия и Запада по повод Кримския полуостров.
"Винаги ще има изненада там. Украйна е пример. Трябва да бъдеш гъвкав", посочи главният изпълнителен директор на Ford за Европа Стивън Одел на пресконференцията за откриването на автосалона за журналисти.
Като се има предвид, че компанията има три завода в Русия, а годишните продажби на Ford там достигат около 120 000 автомобила, руският пазар е важен в процеса на връщане на Ford Европа към рентабилност до 2015 година. Одел посочи, че компанията не дава прогнози за продажбите си в Русия през 2014 година.
Директорът на Toyota за Европа Дидие Лерой посочи, че поддържа чести контакти с ръководителя на екипа на компанията в Украйна, където Toyota има 33 представителства на Toyota и пет на Lexus и следи ситуацията в Русия, където Toyota продаде 172 000 автомобила миналата година.
Той посочи, че макар възстановяването в Европа да е започнало то ще бъде бавно.
Сред моделите, които производителите представят на автосалона в Женева, акцентът е поставен върху свързването на колите със смартфоните и правенето на приложенията по-лесни и по-безопасни.