Това сочат данни на Асоциацията на германските автомобилостроители (VDA), която анализира официална статистика, предаде ДПА, цитирана от БТА.
Черното все още доминира в Германия през 2013 година, обхващайки 29,4% от новите коли, следвано от сребристото или сивото (27,9%).
Бялото е достигнало цели 17,9% миналата година спрямо под 2% през 2006 година.
Цветовите вкусове се променят много с годините, като при някои нюанси се наблюдава рязък спад на популярността.
В далечната 1991 година близо една трета всички нови автомобили в Германия са в червено. До миналата година делът на този цвят е намалял до 6,3 на сто.
Синьото също е загубило позиции. До средата на 90-те години вариантите на този цвят се предпочитаха от около една четвърт от купувачите на нови коли. През 2012 година делът се е свил до 8,2% и оттогава се колебае около това равнище.