Производителите вече се опитват да достигнат върховете на продажбите отпреди кризата в сектора, информира Франс прес, цитирана от БТА.
Тази година компаниите от Детройт, люлката на американската автомобилостроителна промишленост, би трябвало да се похвалят с добро здраве.
Близо 15,6 милиона коли бяха продадени в САЩ миналата година, което е увеличение със 7,6 на сто. Секторът постигна силен скок след спада от 2009 година, когато мина под символичния праг от 10 милиона продадени коли. Сега целта му е 17 милиона пласирани автомобила, което пък бе рекордът отпреди кризата.
"В момента секторът преживява цикъл на растеж", посочва Боб Шуман, президент на Детройтското изложение, който допълва, че това може да се види и на щандовете на автосалона.
Детройтското изложение е едно от най-големите в сектора наред със салона във Франкфурт, Женева, Париж, Пекин и Шанхай. Официално то се открива днес за журналисти, след това ще могат да го посетят професионалисти, а от събота - и широката публика, която ще има възможност да разглежда до 26 януари.
За Детройт, който е във фалит, салонът е един от върховите моменти в годината.
"Той е източник на близо 365 милиона долара всяка година за града", подчерта Шуман.
Над 850 000 посетители се очакват в салона, в който 35 изложители представят близо 50 нови модела, от които петнайсетина са прототипи.