Германската федерална служба за автомобилно лицензиране съобщи, че е регистрирала 2,95 милиона продажби на нови автомобили миналата година спрямо 3,08 милиона през 2012 г., когато бе отчетен спад на продажбите от 2,9% спрямо 2011 г., предаде ДПА, цитирана от БТА.
Намаляването на продажбите в Европа е свързано с рецесията в южните страни членки на еврозоната. Спадът в Германия, която междувременно отчете добро икономическо възстановяване, отчасти се дължи на демографска промяна, при която младите хора се интересуват по-малко от колите, отколкото преди, макар че могат да си ги позволят.
Въпреки мрачната перспектива данните на службата показват увеличение на продажбите на автомобили на месечна основа през декември, като се отчита растеж от 5,4%.
Пазарен лидер в Германия е Volkswagen с пазарен дял от 21,8%.