При жените била констатирана обратната тенденция. Техният майчин инстинкт ги карал да реагират силно емоционално на бебешкия плач, докато лъскавото спортно возило не им направило особено впечатление.
Регистрираната мозъчната активност при тях била два пъти по-изразена в първия случай, колкото във втория.
Проучването било проведено сред 2000 пълнолетни доброволци и при него били използвани най-съвременни технологии за проследяване на процесите в мозъка на участниците, предаде БТА.
На мъжете им показвали снимки на атрактивни жени, на футуристични спортни коли, след което им пускали записи на плачещи бебета. Мозъчните реакции на доброволците от мъжки пол били най-силни при секси фотосите на потенциални партньорки, следвали тези при вида на ефектните возила. Най-слабо те реагирали на бебешкия плач.
При жените регистрираните резултати се оказали точно в обратния ред. Най-силно те реагирали на бебетата, по-слабо на потенциално атрактивни партньори и почти никак на красивите автомобили.
От "Volvo" твърдят, че този бил първият експеримент от този род. Автомобилните конструктори желаят да установят "емоционална връзка" между техните модели и купувачите им от мъжки пол.
Според тях изящният дизайн на колите предизвиква сред представителите на силния пол "най-първични емоции", сравними с тези от секса и добрата храна.
43% от анкетираните изразили становището, че дизайнът на един автомобил е много по-важен за тях от екстрите, с които разполага.