Експерти: Дилърската мрежа в Германия ще изпадне в криза
Хиляди салони за продажба на автомобили в Германия са застрашени от затваряне през идните няколко години, тъй като потенциалните собственици на коли се насочват към покупки през интернет или се задоволяват със споделянето на превозни средства.
Това предупреди в доклад консултантската компания ПрайсуотърхаусКупърс (PricewaterhouseCoopers), цитирана от ДПА и БТА.
Според документа броят на автодилърите в Германия може да спадне с над една трета - от сегашните 7800 до 4500 през 2020 година на фона на намаляващите продажби и нарастващия брой младежи, които решават да не притежават собствен автомобил.
ПрайсуотърхаусКупърс определя 2020 година като преломна година, когато споделянето на превозни средства и директните покупки през интернет ще бъдат нещо утвърдено. Прогнозата е направена в доклад, озаглавен "Автомобилните продажби на дребно - бъдещето започва сега".
Същността на бъдещите продажби на автомобили на дребно ще бъде повече в това да се осигурява автомобил, когато клиентът има нужда от него, а не да се продава кола от шоурум, посочва Феликс Кунерт, партньор на ПрайсуотърхаусКупърс.
Хората, които живеят в градовете, не се нуждаят от автомобили толкова често, а несемейните рядко имат нужда от големи возила. Това ще увеличи общото търсене на малки превозни средства и алтернативните идеи за придвижване, уточнява той.
В селските райони населението намалява, което означава, че във всеки сегмент от различните модели ще има по-малко търсене на средства за придвижване, допълва специалистът.
За клиентите, които купуват кола през 2020 година, представата за определена марка или модел също ще играе по-голяма роля, отколкото сега, отбелязват авторите на доклада на ПрайсуотърхаусКупърс.