Това предупреди в доклад консултантската компания ПрайсуотърхаусКупърс (PricewaterhouseCoopers), цитирана от ДПА и БТА.
Според документа броят на автодилърите в Германия може да спадне с над една трета - от сегашните 7800 до 4500 през 2020 година на фона на намаляващите продажби и нарастващия брой младежи, които решават да не притежават собствен автомобил.
ПрайсуотърхаусКупърс определя 2020 година като преломна година, когато споделянето на превозни средства и директните покупки през интернет ще бъдат нещо утвърдено. Прогнозата е направена в доклад, озаглавен "Автомобилните продажби на дребно - бъдещето започва сега".
Същността на бъдещите продажби на автомобили на дребно ще бъде повече в това да се осигурява автомобил, когато клиентът има нужда от него, а не да се продава кола от шоурум, посочва Феликс Кунерт, партньор на ПрайсуотърхаусКупърс.
Хората, които живеят в градовете, не се нуждаят от автомобили толкова често, а несемейните рядко имат нужда от големи возила. Това ще увеличи общото търсене на малки превозни средства и алтернативните идеи за придвижване, уточнява той.
В селските райони населението намалява, което означава, че във всеки сегмент от различните модели ще има по-малко търсене на средства за придвижване, допълва специалистът.
За клиентите, които купуват кола през 2020 година, представата за определена марка или модел също ще играе по-голяма роля, отколкото сега, отбелязват авторите на доклада на ПрайсуотърхаусКупърс.