"Съвсем откровено трябва да кажа, че имам своите съмнения дали това може да се постигне", казва Йохан-Фридрих Демпволф от Джонсън контролс (Johnson Controls) в Хановер, цитиран от ДПА и БТА.
Демпволф отговаря за връзките на компанията си с правителството относно напредъка в технологиите за електромобили. Експертът е на мнение, че пътят напред е в по-семплите така наречени микро-хибриди. Те са по-евтини за производство, отколкото традиционните хибридни коли, които използват два различни източника на енергия, а именно двигател с вътрешно горене, съчетан с електрически мотор.
Един стандартен микро-хибрид използва система с по-нисък волтаж, захранвана от литиево-йонна батерия за запалване на автомобила и управление на някои други функции.
Микро-хибридите са много по-опростени и по-евтини за производство в сравнение с пълните хибриди, като тези икономии на разходи могат да стигнат и до потребителите.
Досега потребителският интерес към изцяло електрически превозни средства в Германия е минимален. Секторът призовава правителството да въведе данъчни облекчения и други ползи за собствениците на електромобили.