С 5 на сто са спаднали новите регистрации миналия месец - колкото беше увеличението през юли, породило надежди за изход от кризата, отбелязва АФП, цитирана от БТА.
В страните от ЕС (без Малта) са били продадени 653 872 коли, по данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители. За първите осем месеца на годината продажбите са се свили с 5,2% до 7,84 милиона в сравнение със същия период на 2012 година, допълва АП. Това е най-слабият период от януари до август, откакто асоциацията е започнала да води такива статистики през 1990 година.
Великобритания единствена отчита увеличение на продажбите на автомобили през август (+10,5%). Новите регистрации във Франция са намалели с 10,5%, в Испания - с 18,3%, а в Италия - с 6,6%.
В страните в криза като Испания и Гърция високата безработица особено силно се е отразила на продажбите на автомобили на умерени цени.
Повечето автомобилостроители отчитат лоши резултати за август, когато по принцип продажбите са по-слаби, тъй като повечето концесионери са във ваканция.
Германският гигант Volkswagen отчита спад на продажбите от 11,2%, а френският PSA Peugeot Citroеn - с цели 17,3%. Японските марки Toyota и Nissan са продали съответно 5,4 и 7,3 процента по-малко коли, южнокорейският Hyundai отчита спад от 5,6%, намалението при италианския Fiat е с 4,8 на сто, а при американския Ford - с 1,5%.
Луксозните германски марки Daimler (производител на Mercedes) и BMW обаче са се справили добре, с увеличение на продажбите съответно от 5,8 и 9,8 на сто. Увеличение има и при френския автомобилостроител Renault, с 6%, както и при американския General Motors - с 5%, благодарение на евтините им марки Dacia и Chevrolet.
Според анализатори дъното напродажбите е достигнато през първите шест месеца на годината със спад от близо 7%, така че за цялата година не се очаква спад, по-голям от 5 на сто.