Първата летяща кола прави дебюта си в Париж през 1911 година, но многобройни изобретатели и инженери продължават да работят за създаването на автомобил, който еднакво добре да се използва и като самолет.
Роденият в Австралия Джон Браун, който работи в германската компания Карплейн (Carplane), от няколко години преследва мечтата за създаване на превозно средство, обединяващо характеристиките на автомобил и самолет. Има обаче няколко причини, поради които на пазара все още няма такова устройство. Според Браун повечето експериментални устройства от този тип са "или двуколки с парашути, или самолети с прикрепени колела, които могат да се използват по обикновените пътища".
Инженерите се сблъскват с проблема за разпределението на теглото - докато един самолет трябва да се изправя върху задната си ос при излитане и приземяване, теглото на автомобила трябва да бъде разпределено поравно върху двете оси, за да остане на платното.
Карплейн се надява до 2015 г. да пусне на пазара летяща кола. Машината ще бъде с дължина 7,6 метра и двигател Субару (Subaru) 97 кВ/132 конски сили, който ще й дава възможност да се движи със скорост около 220 км в час във въздуха и 176 км в час по земята. Карплейн не посочва вероятната цена на "самолетомобила", но тя сигурно ще бъде около 100 000 евро (135 000 долара).
Американската компания Терафуджиа (Terrafugiа), основана през 2006 г. от група пилоти и самолетни инженери, пък се надява до края на идната година да бъде готова със собствения си летящ автомобил - Транзишън (Transition), който ще струва 279 000 д. (200 000 евро).