ГАЗ-20 е един доста интересн модел, появил се няколко години след края на втората световна война, но чиято разработка започнала 10-години по-рано под личното наблюдение на Сталин.

Диктаторът решил, че двигателят е по-добре да бъде 4-цилиндров, а не 6-цилиндров. Освен това той поръчал фаровете да се направят по американски патент. Въпреки това, за появата на луксозната съветска кола спомогнало... превземането на Германия - в края на краищата дизайна на ГАЗ-20 видимо прилича на този на Оpel Kapitän.

Според руснаците обаче, немците им връщат услугата, защото първообразът на BMW X6 е... ГАЗ-M72. В тези твърдения има истина - това е първата масово произвеждана кола, съчетаваща типичния си вид, със скосен покрив и 4х4 система.

Но да се върнем към ентусиастът от Кострома. Оригиналният ГАЗ-20 имал само 52 к.с., което се видяло малко на руснакът. Последвал демонтаж на двигателя и замяната му с доста по-способен турбиниран V8.

Резултатът е, че към задната ос на модифицираната "Победа" се изпращат цели 550 к.с., а ускорението от 0 до 100 км/ч става за около 4 секунди.