Освен това BMW се кани да проведе мащабна сервизна акция на вече продадените i3-ки. Причина за този ход са резултатите от проведените от NHTSA краштестове на електромобила, от които става ясно, че колата е опасна за водачи с ръст под 152 сантиметра и по-леки от 50 килограма, предава факти.бг.

Резултатите от изпитанията показват, че при челен удар има голям риск от травми в областта на шията и гърдите, но сами при положение, че ниският и лек водач не е поставил предпазен колан. Остава въпросът защо от NHTSA симулират удар с водач с непристегнат колан?

Отговорът е, че не във всички 50 щата поставянето на обезопасителни колани е задължително. Изключение прави Ню Хемпшир, където според местните закони ако лице в автомобил има навършени 16 години, то поставянето на предпазен колан не е задължително.

Така проблемът засяга изключително малка група от хора, защото според данните, до момента в САЩ са продадени 30 000 такива автомобила и отчитайки физиологията на собствениците групата от рискови пасажери се свежда до 735 души. Освен това населението на въпросния щат е 0.4% от населението на САЩ.

От сметките излиза, че опасността може да грози само трима собственици. Въпреки това от BMW са решили да не се конфронтират с откровеното заяждане от страна на NHTSA и след среща с нейни представители са спрели продажбите до отстраняване на проблема.