Renault–Nissan, който включва Dacia и Mitsubishi, е продал 5 268 079 коли по света през периода януари - юни.

Това е повече в сравнение с Volkswagen AG, който е пласирал 5 155 600 коли, и Toyota, чиито продажби възлизат на 5 129 000 превозни средства през първото полугодие, както съобщи днес самата компания, цитирана от Асошиейтед прес и БТА.

Миналата година Volkswagen AG, включваща марките Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, SEAT, Škoda и Volkswagen в групата си, стана лидер по продажби за първи път, припомня АП.

Американският конкурент General Motors държеше титлата над седем десетилетия, сега изостава на четвърта позиция с около 4,7 милиона продадени коли през първите шест месеца на 2017-а.

Toyota, която прави седана Camry, хибрида Prius и луксозните модели Lexus, изпревари GM през 2008 година, но отново бе изместена от него през 2011 година. Тогава производството й бе засегнато от земетресението и последвалото цунами в Североизточна Япония. След това японската компания си върна първото място и бе детронирана само от VW.

Макар репутацията на германския гигант да пострада от огромния скандал с манипулиране на тестовете за вредни емисии ("дизелгейт"), силните продажби в Китай и на други пазари компенсираха щетите.

Карлос Гон, главен изпълнителен директор на новия лидер Renault–Nissan, заяви, че автомобилопроизводителят ще продължи да надгражда рекордните си продажби. Сред моделите, които съюзът предлага, са X-Trail, Altima, Qashqai и електрическия Leaf.