Мнозина от тогавашните специалисти го определят като бюджетна версия на Porsche 911. Иначе в основата на това спортно купе лежи "гърбавия" ЗАЗ-965А, пише Факти.

Вижте как изглежда автомобила >> >> >>



Първият екземпляр се появява на бял свят през 1963 година с каросерия от стъклопласт. Каросерията е висока само 1.2 метра и тежи 100 килограма. В дизайна на Спорт-900 се долавя сходство със знаменития Volkswagen Karmann-Ghia.

Още нещо много любопитно е, че конструкторите са съумели да запазят четириместния салон. Водачът и пасажерът до него са разделени от висока централна конзола, подобно на тези в настоящите спортни автомобили.

За съжаление двигателят остава без изменение, с мощност от 27 конски сили. Динамиката обаче е значително по-добра от тази на ЗАЗ-965А, защото колата тежи точно 500 килограма.

Колата така и не влиза в серийно производство, като през периода 1963 - 1969 година са направени 5 или 6 екземпляра. Днес всички те са в плачевно състояние или не са сред живите.