Т.нар. Baby Benz е първата кола на компанията, представляваща компактен седан. Експериментът се оказва изключително успешен, което доказват и продажбите на автомобила.

За периода 1982 - 1993 година са произведени и реализирани на пазара почти 1.9 млн. автомобила, което е отличен резултат за премиум автомобил, пише Факти.

Вижте снимки на Mercedes 190 >> >> >>


Купувачите са привлечени на първо място от уникалното, за времето си, немско качество на материалите и на самата сглобка.

Освен това палитрата от двигатели, по разбиранията за 80-те години на ХХ век, е непривично богата.

Като цяло за Mercedes 190 се предлагат около 20-ина бензинови и дизелови мотора, като мощността им варира от 75 до 240 к.с. Именно нафтовите мотори се прочуват със своята издръжливост.

Моделът се прави не само в Германия, но и в Полша, Тайланд. Любопитно е още, че нелицензирана версия се произвежда и в комунистическата Северна Корея, където моделът е наречен Kaengsaeng 88. В България 190-ката също беше много шик.

Как изглежда севернокорейският Mercedes 190 >> >> >>



Днес по родните пътища още се движат немалко 190-ки, но почти всички от тях са от по-масовите и не толкова мощни разновидности.

"Джигите" обаче все още могат да се насладят на автомобила, защото той е сравнително лек и тежи около 1300 кг., но по-важното - има задвижване на задната ос.

По-малко популярен, но доста по интересен е Mercedes-Benz 190E Evo II с 2.5-литров двигател Cosworth и мощност 240 коня. От тази модификация са произведени само 500 бройки.

Още по-рядка модификация на тази е 190 E 3.2 AMG, произведен в серия от само 200 екземпляра. Днес добре съхранени екземпляри от AMG-версията достигат до $700 000.

Най-новият Mercedes 190 е създаден през... 2009 година, като експериментален проект, съчетаващ купе от 1988 година и 4-цилиндров дизелов двигател от 2008 година. Автомобилът е наречен Mercedes 190 D BlueEFFICIENCY и има мощност от 204 к.с. и 500 Нм въртящ момент, като същевременно разходът му е 4,9 литра на 100 километра - с над 2 литра по-малко от оригинала.

През 1991 г. се появява и електрически прототип, наречен 190 E Elektro. Той има два електромотора - всеки с 22 к.с. Максималният пробег е бил едва 110 км, а технологията за бързо зареждане е липсвала.

В каталога на известните в миналото дъвки Turbo легендарния Mercedes 190 е под номер 40.

Наследникът на Mercedes 190 e Mercedes-Benz C-Class, който дебютира през пролетта на 1993 година.