Именно такова упражнение по стил е уникатът от снимките. Създават го корифеите от Pinifarina през 1969 г. на базата на култовия Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 W109.

Вижте снимки >> >> >>



По онова време предвестникът на S-Klasse вече се е превърнал в законодател в луксозния клас. С 300-те коня на осемцилиндровия двигател версията 300 SEL 6.3 пък слага в малкия си джоб суперспортни модели с далеч по-големи амбиции.

За съжаление Mercedes-Benz не предлага двуврата версия на модела, което очевидно разочарова някакъв заможен холандец. Той праща своя 300 SEL 6.3 на Pinifarina в Торино със заръката да превърнат лимузината в купе, предава Факти.

Резултатът е петметрова двувратка, която повлиява изненадващо дълбоко на бъдещите проекти на прочутото ателие. В S-класата с италиански дизайн лесно могат да се забележат чертите на представения 5 години по-късно Rolls-Royce Camargue.

Холандският бизнесмен, чието име остава загадка и до ден-днешен, плаща за удоволствието да кара единственото купе 300 SEL 6.3 в света 400 000 гулдена ($100 000 тогава и около $500 000 днес). Това може би обяснява защо богаташът предпочита да го вози професионален шофьор, а пробегът на колата за почти половин век е едва 65 000 км.