Българска асоциация иска повече електромобили на пътя
Институциите в България трябва да обърнат внимание и да търсят дългосрочни решения за екологичен транспорт, какъвто е електротранспорта.
Това е позицията на Българската Асоциация Електрически Превозни Средства (БАЕПС).
Скандалът с манипулирането на данните на дизеловите двигатели на колите на Volkswagen трябва да подтикне институциите в България, смятат от асоциацията.
Дизеловите автомобили в България, производство на Volkswagen Group, които може да са с манипулиран софтуер за емисиите вредни газове на автомобилите, са близо шест хиляди, съобщават от БТА.
Този скандал е повод в България да се обърне внимание на големия брой замърсяващи коли.
Поне един милион от общо трите милиона леки автомобили в България са дизелови, огромен процент от всички коли са на възраст над 15 години.
Точно тези автомобили, наред с битовото отопление, са причината за 90% от замърсяването на въздуха в България.
Колите са и една от основните причини за шумовото замърсяване на големите градове и най-вече на София, допълват от асоциацията.
От БАЕПС предлагат поетапно въвеждане на електротранспорт в държавните и общинските институции и изграждане на зарядни станции за електромобили на обществени места.
Тези идеи са част от предложенията на Инициативния комитет "София - европейска зелена столица".
Зад инициативата заставата 22 неправителствени организации, сред които и БАЕПС.
София може да приеме ясни и лесни за изпълнение общински правила и условия за монтаж и узаконяване на зарядни станции; въвеждане на автобусни линии с електробуси; автобусните линии, които отиват до Витоша, да се обслужват изцяло от електрически автобуси; интегриране на зарядни станции за електромобили в стълбовете на уличното осветление; възможност на паркинги да се зареждат електромобили; задължение всеки паркинг с над 20 места да има зарядна станция и други.
Скандалът с манипулирането на данните на дизеловите двигатели на колите на Volkswagen трябва да подтикне институциите в България, смятат от асоциацията.
Дизеловите автомобили в България, производство на Volkswagen Group, които може да са с манипулиран софтуер за емисиите вредни газове на автомобилите, са близо шест хиляди, съобщават от БТА.
Този скандал е повод в България да се обърне внимание на големия брой замърсяващи коли.
Поне един милион от общо трите милиона леки автомобили в България са дизелови, огромен процент от всички коли са на възраст над 15 години.
Каква е възрастта на автомобилите в България >> >> >>
Точно тези автомобили, наред с битовото отопление, са причината за 90% от замърсяването на въздуха в България.
Колите са и една от основните причини за шумовото замърсяване на големите градове и най-вече на София, допълват от асоциацията.
От БАЕПС предлагат поетапно въвеждане на електротранспорт в държавните и общинските институции и изграждане на зарядни станции за електромобили на обществени места.
Тези идеи са част от предложенията на Инициативния комитет "София - европейска зелена столица".
Зад инициативата заставата 22 неправителствени организации, сред които и БАЕПС.
София може да приеме ясни и лесни за изпълнение общински правила и условия за монтаж и узаконяване на зарядни станции; въвеждане на автобусни линии с електробуси; автобусните линии, които отиват до Витоша, да се обслужват изцяло от електрически автобуси; интегриране на зарядни станции за електромобили в стълбовете на уличното осветление; възможност на паркинги да се зареждат електромобили; задължение всеки паркинг с над 20 места да има зарядна станция и други.