Автономните автомобили скоро ще се движат по 17-километрова "изпитателна отсечка", която ще бъде първата в страната, предава ДПА, цитирана от БТА.

Избраният обществен път "418" предлага множество пътни ситуации - бързи отсечки, светофари, пешеходни пътеки. Останалите участници в движението обаче не бива да се тревожат - във всеки самоуправляващ се автомобил ще има инженер, който ще може бързо да поеме контрол над системите.

Изборът на Вупертал не е случаен - в града има голям завод на американския производител на автомобилни части Delphi, където работят 700 души, и компанията е избрала за изпитанията автомагистрала в собствения си "заден двор".

Няколко отсечки от магистралата вече бяха определени за използване от самоуправляващи се автомобили, но Вупертал е единственият случай, където е одобрено движението на коли на автопилот по обикновени пътища.

Изпитанията ще започнат идната година.

Тестовите автомобили във Вупертал ще бъдат оборудвани с изследователски лаборатории, снабдени с камери, сензори и радари. Компютрите ще трябва да решат за част от секундата как да избегнат препятствие, да спрат или да ускорят.

Досега тестовете на автоматизирани коли се провеждаха предимно в САЩ.

През последните пет години Google изкарва по пътищата на Калифорния и Невада различни роботизирани коли. Германските автомобилостроители Audi и Mercedes-Benz също използват американските шосета, за да трупат опит с коли на автопилот.

Лидерите в германското автомобилостроене обаче твърдят, че няма да позволят на интернет гиганта да поеме лидерската роля в технология, която може да доведе до революция в транспорта след по-малко от десетилетие.

Пътищата в Европа са много по-различни от американските, където шофьорите са свикнали с просторни булеварди и широки пресечки. Германските улици са по-тесни, кръстовищата са по-сложни, а трафикът е по-натоварен.

Според кмета на Вупертал Петер Юнг обаче рисковете от катастрофи с автоматизираните коли са минимални.

Наистина, колите на Google през годините са били въвлечени в десетина сблъсъка при ниска скорост, въпреки че никой от тях не е бил по вина на автопилота.

При повечето инциденти обикновен автомобил удря отзад прототипите, тъй като шофьорът не успява да спре правилно, най-често на кръстовища.

Най-сложната ситуация е, когато пешеходец слезе от тротоара на платното. За пътната полиция във Вупертал обаче ситуацията е ясна - при инцидент със самоуправляващ се автомобил, отговорността ще бъде на инженера в него, независимо дали ръцете му са на волана.


Вижте снимки на автономното Audi Prologue >>>