Спадът се дължи на по-слабото търсене в Китай, високите разходи по пускането на нови модели, както и отслабването на еврото, предадоха ДПА и Асошиейтед прес, цитирани от БТА.

Печалбата за тримесечието до края на юни е намаляла с 2,7 процента до 2,52 милиарда евро спрямо 2,6 милиарда евро за същия период на миналата година, обяви групата с централа в Мюнхен.

Чистата печалба се е свила до 1,75 милиарда евро спрямо 1,77 милиарда евро.

Компанията уточни, че миксът от продадени автомобили е по-малко доходоносен, тъй като съдържа повече компактни модели.

Отчетен е спад на печалбата въпреки по-слабото евро, което все пак е допринесло за скок на приходите с 20 на сто до 23,9 милиарда евро.

Големите постъпления се дължат и на рекордния брой продадени коли, допълва АП.