Немците представиха своята автономна конепция на технологичното изложение CES Asia, провеждащо се в Шанхай.

Вижте снимки >>

Купето е изградено от въглеродни влакна, а благодарение на своя аеродинамичен дизайн челното съпротивление е от едва 0.28 Cd.

Мощността на електромотора е от 462 к.с. и 920 Нм въртящ момент, а батериите са с капацитет от 92 кВтч. С тази конфигурация електромобилът може да измине до 450 км.

Благодарение на своята CCS система за смесено зареждане, батериите се зареждат напълно за 2 часа.

Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 3.9 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена на 210 км/ч или на 250 км/ч, в зависимост от гумите на колата.

Главният акцент в спортния електромобил обаче е не мощността или максималния му пробег, а технологията за автономно шофиране.

Концептуалното Audi R8 разполага с най-новото поколение лазерен скенер, няколко камери, ултразвуков сензор и радари, разположени отпред и отзад. Всичко това се управлява от познатия ни от Audi Prologue - zFAS - централният контролер за подпомагане на водача.

Шефът на развойната дейност на Audi, д-р Улрих Хакенберг се качи на сцената на CES Asia благодарение на футуристичното и автономно Audi RSQ, дебютирало във филма от 2004 година "Аз, Роботът", когато безпилотните автомобили изглеждаха като чиста фантастика.

Д-р Хакенберг говори за ефектите на "Дигиталната Революция" и смесването на реалностите на днешната технология с научната фантастика.

От Audi заявяват, че в най-близко бъдеще представят технологии, които ще бъдат предложени в бъдещите модели на марката и които в конкретни ситуации ще могат да поемат контрол над автомобила.