Audi показа електрическа безпилотна суперкола (снимки)
Audi разкри своята трета безпилотна кола, която този път е базирана на изцяло електрическата супермашина R8 e-tron.
Немците представиха своята автономна конепция на технологичното изложение CES Asia, провеждащо се в Шанхай.
Вижте снимки >>
Купето е изградено от въглеродни влакна, а благодарение на своя аеродинамичен дизайн челното съпротивление е от едва 0.28 Cd.
Мощността на електромотора е от 462 к.с. и 920 Нм въртящ момент, а батериите са с капацитет от 92 кВтч. С тази конфигурация електромобилът може да измине до 450 км.
Благодарение на своята CCS система за смесено зареждане, батериите се зареждат напълно за 2 часа.
Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 3.9 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена на 210 км/ч или на 250 км/ч, в зависимост от гумите на колата.
Главният акцент в спортния електромобил обаче е не мощността или максималния му пробег, а технологията за автономно шофиране.
Концептуалното Audi R8 разполага с най-новото поколение лазерен скенер, няколко камери, ултразвуков сензор и радари, разположени отпред и отзад. Всичко това се управлява от познатия ни от Audi Prologue - zFAS - централният контролер за подпомагане на водача.
Шефът на развойната дейност на Audi, д-р Улрих Хакенберг се качи на сцената на CES Asia благодарение на футуристичното и автономно Audi RSQ, дебютирало във филма от 2004 година "Аз, Роботът", когато безпилотните автомобили изглеждаха като чиста фантастика.
Д-р Хакенберг говори за ефектите на "Дигиталната Революция" и смесването на реалностите на днешната технология с научната фантастика.
От Audi заявяват, че в най-близко бъдеще представят технологии, които ще бъдат предложени в бъдещите модели на марката и които в конкретни ситуации ще могат да поемат контрол над автомобила.
Вижте снимки >>
Купето е изградено от въглеродни влакна, а благодарение на своя аеродинамичен дизайн челното съпротивление е от едва 0.28 Cd.
Мощността на електромотора е от 462 к.с. и 920 Нм въртящ момент, а батериите са с капацитет от 92 кВтч. С тази конфигурация електромобилът може да измине до 450 км.
Благодарение на своята CCS система за смесено зареждане, батериите се зареждат напълно за 2 часа.
Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 3.9 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена на 210 км/ч или на 250 км/ч, в зависимост от гумите на колата.
Главният акцент в спортния електромобил обаче е не мощността или максималния му пробег, а технологията за автономно шофиране.
Концептуалното Audi R8 разполага с най-новото поколение лазерен скенер, няколко камери, ултразвуков сензор и радари, разположени отпред и отзад. Всичко това се управлява от познатия ни от Audi Prologue - zFAS - централният контролер за подпомагане на водача.
Шефът на развойната дейност на Audi, д-р Улрих Хакенберг се качи на сцената на CES Asia благодарение на футуристичното и автономно Audi RSQ, дебютирало във филма от 2004 година "Аз, Роботът", когато безпилотните автомобили изглеждаха като чиста фантастика.
Д-р Хакенберг говори за ефектите на "Дигиталната Революция" и смесването на реалностите на днешната технология с научната фантастика.
От Audi заявяват, че в най-близко бъдеще представят технологии, които ще бъдат предложени в бъдещите модели на марката и които в конкретни ситуации ще могат да поемат контрол над автомобила.