Сегашните електрически и хибридни модели на немската компания използват различни видове батерии, което оскъпява излишно производството им.

Д-р Хайнц-Якоб Нойсер, член на борда на директорите на VAG групата, който е отговорен за развойната дейност на Volkswagen смята, че стандартизирането на дизайна и използването на батерии от един и същ тип би намалило производствените разходи с до 66%.

Целта ни е всяка марка на VAG групата да използва едни и същи батерии, които ще са в различни варианти”, обяснява Нойсер пред europe.autonews.com

Засега Volkswagen e-Golf, Volkswagen Golf GTE и Audi A3 e-tron използват литиево-йонни батерии на Panasonic, а Volkswagen Passat GTE и предстоящите хибриди и електромобили на Audi разчитат на батерии на Samsung.

Д-р Хайнц-Якоб Нойсер поясни, че все още не е ясно кога компанията ще стандартизира напълно своите батерии.

Volkswagen вече разработва новото поколение литиево-йонни батерии, които ще имат 5 пъти по-голям капацитет. Немците твърдят, че те ще са по-компактни, по-леки и ще повишат сериозно максималния пробег на електромобилите им.