Целта на придобития от китайска компания шведски автомобилостроител е да се спре спадът на продажбите на този пазар, предаде ДПА, цитирана от БТА.

Компанията уточни, че проучва различни места и ще обяви точното местонахождение на новия си обект по-късно.

Автомобилостроителят има два завода в Европа и два в Китай, който се превърна в негов основен пазар миналата година.

Създаването на завод в САЩ ще помогне на Volvo да коригира предлагането си спрямо американския пазар и ще намали ефекта от валутните колебания, посочва компанията.

Миналата година Volvo са продали 56 300 автомобила в САЩ, което е с 8 процента по-малко спрямо 2013 година.

Volvo продава автомобили в САЩ от 1955 година и уточни, че целта му е да продава 100 000 коли годишно на американския пазар.

Автомобилостроителят бе придобит през 2010 година от китайския конгломерат Zhejiang Geely Holding.