Всички те, освен че са допълнителни приходи за компаниите, помагат и за подобряването на имиджа на автопроизводителите, информира Франс прес, цитирана от БТА.

В салоните на знаковия за света на автомобилите форум много марки предлагат предмети, често пъти доста различни от основната им търговия.

Италианският автомобилостроител Ferrari представя умалени копия на магазините си за аксесоари в центровете на най-големите градове в света. Друг производител на спортни коли - Bugatti - пълни очите на посетителите със синя ръчна чанта, с цвета на първите й състезателни автомобили, изработена от крокодилска кожа и цена над 20 000 евро.

Друг модел чанти, също в ограничени количества (431 броя - което е максималната скорост, достигана от Bugatti), напомня с вътрешните си мотиви за карбоновите нишки, използвани при някои модели, обяснява Катарина Зилимкова, която отговаря за продажбите в първия бутик за облекло и аксесори на марката, открит през ноември в Лондон.Очаква се скоро да бъдат открити още магазини в същия стил.

Германският производител на луксозни автомобили Mercedes-Benz използва автосалона в Женева, за да представи новия си каталог с аксесоари, позволяващи на клиентите "да изразят своята гордост": ключодържатели, тениски, миниатюрни модели, часовници или калъфки за iPhone. Миналата година са били продадени 900 000 такива предмети.

От Peugeot заявяват, че не губят пари с тази дейност, която се изразява в продажба на мелнички за черен пипер, измислени през 19-и век, или плюшени мечета. Такива артукили могат да помогнат и за подобряване на имиджа на марката.

Renault от своя страна пусна неотдавна серия кожени изделия, вдъхновени от най-луксозните версии на новите Espace и Clio. Чантите от тази колекция се продават между 421 и 662 евро и се вписват в стратегията, целяща да "покаже на по-широка публика, не задължително само на клиентите на автомобилите, че марката се променя".