На фона на усилията им да се върнат към печалба в Европа след години загуби, сривът на автомобилния пазар в Русия пречи на плановете на американските автогиганти, отбелязва Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

Главният изпълнителен директор на Opel, подразделение на GM, Карл-Томас Нойман заяви на Женевското автомобилно изложение, че руският пазар "се срива в основата си".

Той посочи, че продажбите там тази година биха могли да спаднат до 1.5 милиона. Миналата година бяха 2.5 милиона.

Нойман отбеляза, че спадът в Русия пречи на опитите на компанията да постигне финансово равновесие тази година.

Директорът на европейското подразделение на Ford, Джим Фарли пък заяви пред журналистите в Женева, че компанията е постигнала голям напредък в свиването на загубите си в Европа, като е намалила производствения капацитет и е подсилила марката с нови модели.