Спадът се усеща най-много в ключовите за кабриолетите пазари - този на Северна Америка и Европа. Броят на продадените кабриолети е спаднал почти наполовина - докато през 2007 година са били продадени 827 000 единици, през 2013 броят им е бил само 444 000 коли, сочат данните от проучване на Autofacts.

Именно от тези пазари започна и бумът на кросоувър сегмента, а според специалист друг виновник за спада е и панорамният покрив, който някои марки предлагат за своите автомобили.

Изпълнителният директор на Volswagen групата Мартин Винтеркорн е заявил пред Automotive News, че два кабрио автомобила са напълно достатъчни за гамата на Volkswagen.

Това вещае мрачно бъдеще и за други кабрио концепции и разновидности на немската автомобилна група, а първият пострадал от тенденцията на спад в кабрио гамата бе Volkswagen Eos.