Асоциацията уточнява, че с продадените 1,45 милиона нови регистрации това е най-лошият месец март от началото на събирането на данни в разширения Европейски съюз през 2003 година, предаде Франс прес, цитирана от БТА.
Френските групи PSA Peugeot Citroеn и Renault са се възползвали особено от този подем. "Пежо-Ситроен" отчита увеличение на продажбите с 10,9 на сто спрямо март 2012 година, като при Peugeot те са повече, отколкото при Citroen. Двете марки пуснаха нови модели през последните месеци, като компактния кросоувър Peugeot 2008 или новия Citroеn C4 Picasso.
Още по-добри са продажбите на Renault - с 30,4 на сто повече и с 53,5 на сто увеличение само при евтината марка Dacia. Американският Ford и японският Nissan също имат увеличение на продажбите с над 10 процента.
Новите регистрации на германската компания Volkswagen са нараснали с 8,6 на сто, на американската General Motors със 7,2%, а на италианската Fiat - с 4,6 на сто.
За първото тримесечие продажбите на нови автомобили в 28-те страни от ЕС (без Малта) са се увеличили с 8,4%. Разликите обаче са големи - от +2,9 във Франция до +13,7 във Великобритания.
Очакванията за 2014 година са за растеж на продажбите след спада през 2013 година.